Horeca

8 restorani turundamise viisi, mis toob juurde rohkem kliente

Pole saladus, et inimesed kasutavad Internetti uute restoranide avastamiseks, arvustuste kirjutamiseks, menüüde sirvimiseks ja broneeringute tegemiseks.

Restoraniturundus võib tänapäeva digimaailmas mõnikord keeruline olla.

Teil on vaja loomingulisi restoraniturunduse ideid, et meelitada kliente restorani külastama ja panna neid ka tagasi tulema.

Enne, kui saate oma publikule turundamisega tegelema hakata, peate aru saama, kes on Teie sihtrühm.

See samm on ülioluline, sest ilma selgelt määratletud publikuta on väga keeruline reklaamikampaaniat luua.

Mida selgemalt saate oma sihtrühma määratleda, seda lihtsam on sisu, reklaamide ja e-kirjade loomine. Näiteks kui Teil on restoran, mis keskendub kaalulangetajatele, soovite toota sisu, mis meeldib neile ja kasutab nende sõnavara.

Klientidele tuttava kõnepruugi kasutamine võib aidata klientidel Teie brändiga samastuda, ja suurendada bränditeadlikkust. Järgmine kord, kui keegi ihkab burritot, võite kihla vedada, et just Teie reklaam on see, mis neil meeles on.

1. Looge sotsiaalmeedias väljakutseid või võistlusi

Kõik armastavad tasuta kraami võitmist.

Sotsiaalmeedia võistlused on lõbus viis oma brändi reklaamimiseks.

See võib aidata Teil saada rohkem jälgijaid, suurendada kaubamärgi nähtavust ja saada rohkem kliente Teie ettevõtet üle vaatama.

Kui võitja pole kunagi varem Teie restoranis einestanud, annab see neile võimaluse proovida elamust riskivabalt. Tuntumad sotsiaalmeedia kanalid (Facebook, Instagram) tihtipeale muudavad seadusi kampaaniate suhtes, mis võib kaasa tuua jälgijate languse, kui kampaania pole õigesti tehtud.

Soovitatav oleks nendega kaasas käia.

Kuidas luua Facebooki võistlusi leiad siit!

Kuidas luua Instagrami võistlusi leiad siit!

2. Keskenduge kohaliku otsingumootori optimeerimisele

Kui valite oma ettevõttele ainult ühe nendest loomingulistest restoraniturunduse ideedest, siis oleks parem, kui see oleks just see!

Kohalik otsingumootori optimeerimine ehk SEO (ingl search engine optimization) on restoranide jaoks ülioluline.

Kui Te ei ilmu Google’i otsingutes esimeste seas, mida potentsiaalsed kliendid otsivad oma piirkonnas, ei saa Te loota, et Teil tekib palju kliente.

Kui kasutajad otsivad konkreetset märksõna või fraasi, näiteks „pizza Tallinnas”, peaks Teie eesmärk olema asetseda Google’i otsingutulemustes vähemalt esimese kolme seas.

Need kolm parimat restorani saavad oma veebilehtedele kõige rohkem liiklust lihtsalt seetõttu, et need on esimesed tulemused, mida potentsiaalne klient näeb.

Siin on mõned näpunäited, kuidas kohalikul turul parem nähtavus saavutada:

1. Saada häid kommentaare (ingl review) Google’is.

Arvustused tekitavad potentsiaalses kliendis Teie vastu usaldust.

Julgustage inimesi oma ettevõtet hindama Google’is, Facebookis või mis tahes millisel platvormil.

Paratamatult ilmuvad ka halvad arvustused, nii et jälgige pidevalt kommentaare, et saaksite vastata klientidele, kellel võib olla Teie restoranis halb kogemus.

2. Google’i teenus My Business ja kohalikud arvustustelehed.

Google’i My Business näitab klientidele, millal olete avatud, aadressi, kontaktteavet ning isegi fotosid ja arvustusi. Jagage oma ettevõtte kohta infot kohalikele arvustusveebilehtedele.

Taotlege selle lisamist veebilehele TripAdvisor ja muudele sarnastele lehtedele. See suurendab Teie võimalusi kohalikus otsingus paremal positsioonil asetseda.

3. Olge järjekindel!

Väga oluline on hoida restorani nime, telefoninumbrit ja aadressi kõigil platvormidel õigetena. See hõlmab iga sotsiaalmeedia platvormi, kus Teie restoran kuvatakse.

Iga väike viga võib segadusse ajada otsingumootoreid ja kliente.

4. Uuendage oma veebilehte

Kontrollige veelkord, kas Teie veebilehel on kõik üksikasjad õiged. See teeb nii kliendid kui ka otsingumootorid õnnelikuks.

Otsingumootorid indekseerivad veebilehti pidevalt, et veenduda, et need on endiselt aktiivsed ja ajakohased.

Kui Teie veebilehte pole aastate jooksul puudutatud, võib see anda otsingumootorile põhjuse asetada Teie ettevõte otsingus madalamale kohal. Sama on ka klientidega.

Teie klientide jaoks on veebilehe värskendamine väga oluline. Kui mõni klient tuleb Teie restorani ja see on suletud, kuna Teie kodulehel on märgitud valed lahtiolekuajad, olete selle kliendi kindlasti kaotanud.

Siit leiate kõik, mis on kohaliku otsingumootori optimeerimiseks vajalik!

3. Restoranide veebikujundus

Parima veebidisaini omamine võimaldab klientidel söögielamust alustada juba enne, kui nad on Teie ettevõttesse sisse astunud.

Saate oma veebilehte kasutada söögikoha atmosfääri, jookide ja menüü kuvamiseks.

Veenduge, et Teie veebileht ühildub ka mobiilseadmetega! Kui keegi on näljane, on tõenäosus, et ta võtab arvuti välja ja otsib lähedusest söögikohti, väga väike.

Samuti aitab mobiilseadme lihtne kasutamine kaasa SEO-le.

4. Blogimine

Blogi pidamine on suurepärane viis kogukonna loomiseks ja klientidega suhtlemiseks. Jagage oma kordaminekuid ja vaeva, naljakaid lugusid, retsepte ja kõike muud, mis võib Teie arvates kliente huvitada.

Näiteks saate inimestele näidata, kuidas kodus valmistada toite Teie retseptide järgi. Samuti peaksite blogi pidades arvestama oma kohaliku klientuuriga.

Kirjutage neile tulevastest üritustest, jagage oma kogemusi millegi huvitava kohta või jagage infot muudest tegevustest.

Kui inimesed Teie blogi loevad, veedavad nad teie veebilehel aega. See ütleb otsingumootoritele, et Teie veebileht on asjakohane ja kasulik.

Need on aspektid, mis tõstavad ettevõtte positsiooni veebis, et kliendid just Teie ettevõtte leiaksid.

Mis on sisuturunduse kasud, leiate siit!

Kuidas alustada sisuturundusega, leiate siit!

5. E-kirjade turundus

E-kirjade turundus on oluline turundustaktika, mida peaksid kasutama kõik ettevõtted, isegi restoranid!

Kõigepealt on Teil vaja koostada e-posti aadresside nimekiri. Klientide e-posti aadresside kogumiseks võiksite kaaluda veebilehele hüpikakna või sihtlehe loomist.

E-posti aadresse saate ka otse restoranis koguda, kuid pidage meeles, et peate need hiljem käsitsi oma nimekirja lisama.

Kui olete nimekirja üles ehitanud, võite hakata meisterdama nii e-kirjade kampaaniaid kui ka automatiseeritud e-kirju.

Kui mõtlete, mis teemadel kampaaniaid teha, siis siin on mõned ideed, mida saaksite oma e-posti kampaaniates kasutada.

  • Saatke klientidele oma menüü, kui see muutub, või saatke välja nädala eripakkumised;
  • Rääkige neile sündmustest, mis Teil on tulemas;
  • Looge klientidele mõeldud päev, mis on mõeldud eksklusiivselt neile, ning kus neid ootavad erinevad allahindlused;
  • Jagage oma restorani lugu või ajalugu.

Pidage meeles, et mitte iga e-kiri ei tohiks Teie restorani müüa.

Pakkuge potentsiaalsetele klientidele kvaliteetset sisu, et nad jätkaksid e-kirjade avamist ja suhtlemist.

6. Töö suunamudijatega (ingl influencers)

Suunamudijad on inimesed, kellel on juba suur jälgijaskond, kes tavaliselt kuulab nende nõuandeid ja ettepanekuid.

Kutsuge nad proovima Teie restorani toite ja paluge neil postitada oma jälgijatele Teie toidu kohta mõtteid.

Kui leiate mõne suunamudija oma restorani külastama, võib see anda Teile konkurentsieelise.

Kui suudate oma restorani sellise suunamudija meelitada, on Teil võimalus nende suurt populaarsust ära kasutada ja loodetavasti saada püsikliente.

Mis asi on Influencer marketing, leiate siit!

Siit leiate mõned näited Influencer marketing kohta.

7. Klientide loodud sisuga reklaamimine

Klientide loodud sisu on suurepärane viis nendega isikliku ja intiimse suhtluse arendamiseks. 92% inimestest usaldab sisu osas teiste inimeste soovitusi.

Inimestele ei meeldi turundajate müügisisu, nad usaldavad pigem oma eakaaslasi. Niisiis kasutage oma kaubamärgi reklaamimiseks sisu, mille inimesed ise postitavad.

Korraldage näiteks fotokonkurss, kus palute klientidel jagada oma lemmiktoite. Seda infot saate omakorda jagada spetsiaalsel sisulehel või suhtlusvõrgustikes.

Kaaluge mõne juhusliku õnneliku võistleja autasustamist tasuta eelroa või muu auhinnaga.

Kasutajate loodud sisu reklaamimine näitab klientidele, et hindate neid, ning see võib muuta Teie restoranis harva käivad kliendid tõelisteks fännideks.

Siit leiate mõned viisid, kuidas kasutada klientide loodud sisu!

8. Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads

Sotsiaalmeedia ajastul on väga oluline, et Teie restoran oleks populaarsetes suhtlusvõrgustikes esindatud.

Tänapäeval peavad nii suured kui ka väikesed restoranid oma peamiseks turundusstrateegiaks just sotsiaalmeediat. Ehkki see näib olevat parim turundusviis, on probleem siiski selles, et paljud juba kasutavad seda.

See tähendab, et tihedas konkurentsis on raske välja paista. Orgaanilise sotsiaalmeedia klientuuri ehitamine võtab aega, kuid tasuliste reklaamide kaudu saate siiski sotsiaalmeedias välja paista ja kliendid restorani tuua.

Miks restoranid peaksid kasutama tasulisi reklaame?

Tihe konkurents – Restoranisektoris on konkurents väga tihe. Kõik restoranid reklaamivad oma ettevõtet sotsiaalmeedias. Sellise konkurentsi vahele on lihtne ära kaduda.

Uute klientideni jõudmine – Kui loodate ainult restorani orgaanilisele reklaamimisele, kuvatakse Teid ainult Teie jälgijatele, kuid on veel tuhandeid inimesi, kes võiksid olla Teie kliendid.

Tasuliste reklaamide kasutamine võimaldab Teil suurendada oma nähtavust uute ja potentsiaalsete klientide jaoks.

Sihtturundus – Pole midagi hullemat kui turunduskampaania korraldamine, kus ei tunta oma publikut.

Sotsiaalmeedia platvormid võimaldavad Teil luua kohandatud kampaaniaid, mis sihivad vaatajaskonda nende meeldimiste, käitumise ja demograafia põhjal.

Näiteks on mõistlik sihtida oma linna inimesi vanuses 18–25 aastat, kui juhite hipsteriklubi ja näitate neile reklaami tuleva DJ-öö kohta.

Lihtne mõõta tasuvust – Tasulise turunduse suurim eelis on see, et saate tulemused kiiresti – positiivsed või negatiivsed.

Saate kohe näha konkreetsete reklaamikampaaniate täpseid tulemusi.

Facebook Ads

Kui Te pole juba hakanud ära kasutama Facebooki tohutut potentsiaali, võite kaotada palju potentsiaalset klientuuri.

Facebook pakub kohandatavat reklaamihaldurit, mille abil saate luua erinevat tüüpi ja erinevate eesmärkidega reklaame.

Kuidas turundada restorani Facebookis, leiate siit!

Lisaks sellele on Facebook võtnud kasutusele asukohapõhise turundamise. See aitab Teil sihtida potentsiaalseid kliente teatud raadiuses.

Kuigi Google ei ole sotsiaalmeedia kanal, peaksite selle platvormi kindlasti maksimaalselt ära kasutama.

SEM (ing search engine marketing) on teatud märksõnadega ilmuvate vastete ostmine: näiteks päring „Mehhiko restoran Eestis” võiks tuua vasteid, mille hulgas oleks Teie ettevõte esimesel kohal.

See on juba pisut raskem strateegia, kuna siin on vaja ka analüüsimise ja uurimustöö oskuseid. Analüüsige märksõnu, millega soovite Google’i otsingumootoris esineda, ja tehke vastavalt pakkumine.

Kogu ülevaate, kuidas analüüsida märksõnu ja kuidas neid leida, leiate siit!

Instagram Ads

Tasulised Instagrami reklaamid on suurepärane vahend restorani kohta info levitamiseks ja Instagrami kaudu tuhandete uute klientideni jõudmiseks.

Need on eriti kasulikud neile, kes asuvad kohtades, kus on palju inimesi liikvel, näiteks kesklinnas või teistes turismipiirkondades.

Samas saab kampaaniaid kohaldada ettevõtte vajaduste järgi. Lihtsalt öeldes on reklaamide näitamine Instagramis tohutu võimalus, millel on piiramatu turunduspotentsiaal, kui kampaaniad on väga hästi läbi mõeldud.

Kuidas luua Instagrami tasulisi reklaame, leiate siit!

Analüütika

Üks digitaalajastu äritegevuse suurimaid eeliseid on võime jälgida ja analüüsida oma tulemusi.

See annab Teile vajaliku info sellest, kuhu olete teel, ja kas Teie pingutused tasuvad end ära.

Ükskõik, kas koostate e-kirjade turunduskampaaniaid või tasulisi reklaame – kõik see annab Teile tohutul hulgal informatsiooni, mida on võimalik analüüsida ja vajaduse korral paremaks muuta.

Mis tahes nišis eduka ettevõtte ehitamiseks ja juhtimiseks on teatud elemendid, mis on vajalikud äri kasvatamiseks.

Veebilehe omamine on üks neist, kuna sellest on saanud tänapäevase turunduse lahutamatu osa.

Ilma korraliku veebileheta poleks Teil juurdepääsu üliolulistele analüütilistele andmetele.

Google’i analüütika

On olemas igasuguseid erinevat tüüpi andmete kogumise tarkvarasid, kuid ükski neist pole nii töökindel kui Google Analytics.

Just sellepärast on see tarkvara enim kasutatav andmete kogumise meetod. Ükskõik, kas olete algaja või asjatundja, on Teil võimalik analüüsida Google’i analüütikasse kogutud andmeid vastavalt vajadusele.

Kogutud andmed ei aita Teil ainult mõista oma sihtrühma, vaid ka seda, et kuidas nendeni jõuda.

Kuidas seadistada Google Analytics oma kodulehele, leiate siit!

Kõik, mida peate teadma Google’i analüütikast, leiate siit!

Kokkuvõte

Üks olulisemaid restoraniturunduse põhimõtteid, mida Teile anda võime, on jääda paindlikuks.

Turundus ongi üks suur eksperimenteerimine, kuid tänapäevaste lahenduste juures ei nõua see suurt eelarvet, et leida kõige sobivam turunduskanal.

Mõnikord ei pruugi Teie kasutatav taktika töötada.

Ärge takerduge ühte ideesse – kui miski ei tööta, muutke lähenemist. Restoranisektoris on nii palju loomingulisi turundusideid, mida saate oma turunduskampaaniate jaoks kasutada.