6 tõsiasja töötajate tööaja arvestusest HoReCas
Kas see pole mitte üks maailma parimaid ettevõtmisi, kui kutsute sõbrad külla, naudite üksteise seltskonda ja kostitate neid maitsva toiduga.
Võõrustaja amet oleks nagu idealistlik unelm, mis jääb ehk alla ainult loomaaias töötamisele. Reaalsus võib aga olla hoopis vastupidine.
Pikad vahetused, muutuv graafik ja füüsiliselt koormav töö, kus töötajatelt oodatakse igal hetkel säramist. Ma tean, sest olen töötanud suures hotellis lennujaama vahetus läheduses, kiirtoidurestoranide ketis ja ka väikeses kohvikus.
Kõigi nende töökohtade juures tundus kõige suurema valukohana tööaja planeerimine. See oli aga kümne aasta eest ja nüüd on paremaid võimalusi.
Tavaliselt vestleme algul klientidega nende minevikumuredest, hetkeoludest ja tulevikulootustest. Järgnevas on toodud välja kuus asja, mille saime klientidelt teada HoReCa digitaalse tööaja arvestuse kohta.
P.S. Kui olete klient või tahaksite lihtsalt rääkida oma suurimatest valupunktidest aja ja kohalkäimise haldamisel, siis võtke ühendust ja jagage meiega mõtteid.
1. Paber on kurja juur
HoReCas on tihti palav, see on auru täis ja haiseb… Inimesed kiirustavad kogu aeg. Kui peate paberil järge töögraafiku muutuste ja palga üle, teete ettevõttele kahju.
Kui sarnase süsteemiga jätkamine on vältimatu, võite kasutada näiteks tahvleid ja nendest siis pilti teha.
Mille jaoks võiks paberit vaja minna, võite lugeda SIIT!
2. Excel pole paberist just väga palju parem
Kliendid on tihti rääkinud, et 20–30 töötaja tööaegade arvestamiseks tegi Excel küll kergemaks, aga ainult ajutiselt.
Kohal käimise kohta on tegelikult lihtsam valetada Exceli tabelis kui paberil.
3. Exceli võib asendada magnetkaartidega ja see meenutaks juba mõnda päris lahendust
Järgneb tsitaat elust enesest:
„Üks sõber helistas ja ütles, et restoranis on ainult üks kelner ja ta pidi väga pikalt tellimust ootama. Sorisin terve tunni meie magnetkaartide süsteemis ja selgus, et sel ajal oleks pidanud tööl olema viis inimest. Tuli välja, et nad olid omavahel kokku leppinud, et nö vaiksel ajal tuli tööle üks inimene, kes registreeris kogu vahetuse kaardid ning ülejäänud ilmusid välja kolm tundi hiljem. Kas see on tööjõu optimeerimine?”
4. Digitaalsetel graafikutel on varjatud eeliseid
Mida paremini on ettevõte välja kujunenud, seda täpsemalt võib ennustada klientide hulka. Selle teadmise põhjal saab graafikuid planeerida mitu kuud ette.
Lihtsa digitaalse lahenduse abil võivad töötajad vaadata kodus graafikut 2–3 kuud ette. Nii saavad nad vahetusi rahulikult muuta või kommenteerida.
Kui vaeva on vähem ja graafikud paremad, siis on töötajad rõõmsamad ja segadusi vähem.
5. HoReCa töögraafik seisneb kombineerimises
Vahel ei ole teatavate ametite puhul inimesi lihtsalt võtta. Kõige parem on sellisel juhul mõelda kolleegide oskuste ja saadavuse peale.
Nojah, ega nõudepesija ei pruugi hopsti administraatorina hakkama saada, aga administraator võib küll paar tundi köögis toimetada.
6. Tööõigus on tegelikult ka tähtis
Tööõigus on töötundide puhul väga range, ja eriti puudutab see alaealiseid.
Mida rohkem me asja uurime, seda karmimad on reeglid. Väga tähtis on trahvide saamise võimalust vähendada, ning see on tehtav seaduse järgi töötundide planeerimise ja registreerimisega.
Kokkuvõte
Kõik teavad, et tööaja ja kohalkäimise küsimuses on hotellid, restoranid ja kohvikud väga konservatiivsed.
Olgem aga ausad – olukorra parandamiseks on lõputult võimalusi! Võtke juba täna ühendust meie tööaja arvestuse spetsialistiga, et rääkida tööaja planeerimise ja arvestamise parandamisest ettevõttes.