BD Design OÜ on Soome ettevõtte Oy BD-Möbel Ab tütarettevõte, kelle põhitegevuseks on pehmemööbli tootmine ekspordiks.
Begin tarkvaraga tegid nad esimest korda tutvust 2014. aasta laadal, kui nad otsisid tööaja arvestamiseks paremat lahendust. Seekord tegime intervjuu Mikelis Degisega, kes jagas enda Begin tarkvara kasutamise positiivset kogemust.
Enne Begin tarkvara kasutuselevõttu arvestati tööaega kõige lihtsamal paberi ja pliiatsi meetodil ehk paberist tunnilehtedel, mida töötajad igapäevaselt ise täitsid. Probleem oli, et tööajad olid paberil väga ümmargused, samas kui reaalsuses oli näha, et töötajad läksid tihti natuke varem ära või ei olnud kirja pandud ajal veel tööpostil. Kui töötajal ununes aeg kirja panna, hakati seda tagantjärele meenutama, mis ei pruukinud väga täpne olla.
Seejärel oli kuu lõpus tarvis kogu paberitel olev info kokku koguda ning Excelisse ümber trükkida. Andmete ümber trükkimine ja palgatabeli valmis saamine võttis raamatupidajal kuu lõpus kuskil poolteist päeva aega. Sinna alla kuulus ka tunnilehtede kogumine ehk tundidest pidi aru saama. Kui ei saadud, tuli töötaja üles otsida või leida tema number ja täpsemalt uurida, mida paberile kirjutati.
Kui andmed olid Excelisse ümber trükitud, siis nende andmete kontrollimiseks ja erinevate tunniliikide arvestamiseks kulus raamatupidajal eelnevalt kuskil viis tundi kuus.
BD Designiga tehtud intervjuu põhjal on näha, et aastas hoiavad nad tööjõukuludelt kokku umbes 73 140 €.
„Kõige suurem väärtus on andmete digitaliseerimine. Operatiivselt ning igalt poolt saab näha just töötajate tööletuleku ja mineku tegelikku aega. Enam ei ole ka tarvis kuu lõpus 120 töötaja tööaegasid käsisti Excelisse ümber trükkida, vaid kogu info on Beginis olemas ja aruanded saab kiiresti ning kerge vaevaga välja võtta” rääkis Mikelis Degis.