üldine

5 lahendust, millega kaasajastada jaekaubandusettevõte

Jaekaubanduse valdkonnas toimuvad pidevad muutused ja areng. Kui minu lapsepõlves, mis jääb juba paari kümnendi tagusesse aega, oli kauba ostmiseks enamasti üks kindel viis – minna poodi ja valida välja sobiv kaup –, siis nüüdseks on väga palju muutunud.

Kauba ostmiseks ja kättesaamiseks ei ole tarvis minna poodi kohale. Piisab näiteks e-poest vajalike asjade välja valimisest ja kulleriga koju tellimisest. Isegi, kui soovin poodi ise valima minna, siis pole mul kauba eest tasumiseks vaja pikalt järjekorras oodata, vaid saan kiirelt läbi iseteeninduskassa selle sama protsessi tunduvalt kiiremini tehtud.

Lapsepõlves ei osanud ma neist asjadest unistatagi, aga nüüd oleks elu ilma nendeta raske ette kujutada. Tegelikult on neid muudatusi väga palju, aga selle blogi eesmärk ei ole kirjutada sellest, kui lihtsaks on tänapäeval ostmine tehtud, vaid kuidas need uued võimalused on üldse reaalsuseks saanud. Kõigi nende muudatuste taga on pidev areng ja uute lahenduste katsetamine.

Uute lahenduste all mõtlen ma erinevaid tarkvarasid ja uuendusi, mis lihtsustavad nii klientide kui ka töötajate elu.

Toon välja mõned võimalused, mille kasutamist võiks kaaluda iga jaekaubandusega seotud ettevõte, et muuta oma töökorraldus lihtsamaks ja efektiivsemaks ning muutuda kliendisõbralikumaks ja kättesaadavamaks suuremale hulgale tarbijatele.

1. E-pood avab Teie ettevõtte klientidele kogu ööpäevaks

Kui poodi minekuks peab inimene jälgima avamis- ja sulgemisaegu, siis e-pood on kasutatav ööpäev läbi. Tellimusi ja oste saab teha ka öötundidel teises maailma otsas. E-poe mitteomamine võtab need võimalused ära.

Statista andmetel ostis 2019. aastal Internetist kaupa 1,92 miljardit inimest ja 2021. aasta prognoosi kohaselt on see arv juba 2,14 miljardit. Kuna veebis ostlemine on kasvav trend, siis on viimane aeg kaaluda e-poe avamist, kui Teie ettevõttes seda juba tehtud ei ole.

Väga head võimalust pakuvad näiteks sellised tarkvarad nagu SHOPROLLER või VOOG.

2. Poest või e-poest ostetud kaubad mugavalt kliendini

Arvatavasti on igaüks meist kogenud, et tühja kõhuga poodi minnes on väga raske kinni pidada esialgsest ostunimekirjast. Impulsiivostud on väga lihtsad tekkima.

Paljud tarbijad soovivad seda teadlikult vältida, tellides kaupa koju toidukulleriga või lastes tellimus valmis panna hoiustamisautomaati. Selliselt hoitakse kokku ajas ja rahas ning see on enamikule inimestele saanud normiks.

Seetõttu võiks iga jaekaubandusega tegelev ettevõte mõelda sellele, kuidas enda kauba edastamine kliendile oleks võimalikult mugav ja kiire. E-poe omamisel on see samuti väga oluline.

Lisaks Itellale ja Omnivale on väga uuenduslike lahendustega turul ka CLEVERON, millele tasuks pilk peale visata.

3. Poes ostlemine kiireks ja mugavaks

Enamik noorema põlvkonna inimesi ei soovi enam aega kulutada kassaleti ääres järjekorras seismisele. Suuremad kaubandusketid võimaldavad juba kõik kauba eest tasuda ka iseteeninduskassas ja üha enam inimesi kasutab seda lahendust.

Tulevikus suureneb iseteeninduskassas tasujate osakaal veelgi, mistõttu tasuks seda võimalust kaaluda. Sellist lahendust pakub näiteks ettevõte nimega STRONGPOINT.

Tööajaarvestus jaekaubandusele

Töögraafikud ja tunnilehed, mis toimivad koos!

4. Ettevõttesisene tööprotsesside haldamine

Ettevõtte edukus ei sõltu ainult sellest, kui palju inimesi kaupluse uksest sisse astub või e-poest oste sooritab. Väga oluline on ka ettevõttesisesed tööprotsessid täpselt paika ja toimima saada ning omada põhjalikku kontrolli laoseisu ja müügi üle.

Suurepärane lahendus just jaekaubanduse valdkonnale on näiteks spetsiaalne jaemüügitarkvara ERPLY või NIXOR.

5. Konkreetne ja lihtne tööpere haldamine

Töötajate tööle planeerimine, töötundide arvestamine ja palga maksmine peaks olema kergesti hallatav. Tihti nähakse just seda osa suure peavaluna. Siin tulevad jälle appi erinevad tarkvarad. Töögraafikute loomine ja tööaegade jälgimine on väga mugav tarkvaraga BEGIN.

Samuti on tööajaarvestuse tarkvara liidestatud mitmete majandustarkvaradega, kuhu saab andmed mugavalt edasi saata töötasude arvutamiseks. Majandustarkvaradest head lahendused on näiteks MERIT või EEVA.

Kokkuvõte

Kuna kogu jaekaubandus on väga kiires muutumises ja konkurentsis püsimiseks on pidevalt vaja läbi viia uuendusi ja muudatusi, siis kindlasti on abi sellest, kui erinevate vajaduste lahendamiseks on olemas konkreetsed „tööriistad“.

Loodetavasti mõni neist lahendustest kõnetas ka Teid ja saate oma ettevõtte tööd muuta mugavamaks nii enda kui ka töötajate jaoks ning pakkuda lisaväärtust klientidele.

Tööajaarvestus jaekaubandusele

Töögraafikud ja tunnilehed, mis toimivad koos!
Valter Põlts
19.01.2020

Populaarsemad

Proovi ja säästa oma aega ja raha

Oled juba Begini kasutaja?

Logi sisse Proovi tasuta
Wave