Kuidas sõrmejäljelugeja võib aidata väikeettevõtteid?
Tööaja arvestuse tarkvara on juba aastakümneid töötajate füüsilise kohaloleku jälgimiseks kasutatud.
Sellised süsteemid lihtsustavad palgaarvestuses tundide jälgimist, asendades vanaaegsed paberil kirjutatud tunnilehed, mida tööandjad varem kasutasid.
Üks probleem tööaja jälgimise süsteemidega on nende usaldusväärsuse puudumine siis, kui töötaja proovib „buddy-punchingut“, mis on teisisõnu tööaja registreerimine kellegi teise nime alt.
Sõrmejäljelugeja väikeettevõtetele
On tekkinud uus suund, kus väikeettevõtted kasutavad sõrmejälje lugemise meetodil toimivaid veebipõhiseid tööaja arvestuse tarkvarasid.
Need lahendused olid varem oma kulukuse tõttu peamiselt kättesaadavad vaid suurettevõttetele.
Nüüd, kus erinevates süsteemides on tehtud mitmeid parandusi, on sellise tarkvara hind märkimisväärselt langenud ning tänu arengule ka kordades lihtsam kasutada.
Tööaja arvestuse tarkvara kasutavad ettevõtted säästavad sellega, et ei maksa töötajatele rohkem kui nad väärivad ning lisaks kulutavad need ettevõtted vähem raha ka palgaarvestuse tegemiseks.
Sõrmejäljelugeja ostmiseks vajalik esialgne investeering tundub sellest perspektiivist lähtudes seda väärt olema.
Sõrmejälgede alusel töötajaid jälgiva tarkvara eelised on:
- Ei pea enam muretsema, et töötajad registreerivad tööaegu teiste töötajate alt
- Väheneb palkade arvestamise aeg
- Tööjõukulud vähenevad
- Palju täpsemad kuulõpuraportid
- Võimalus integreerida teiste süsteemidega
Siinkohal on oluline mainida, et tööjõukulud kalduvad langema, kuna tegelikkusest erinevate tundide esitamine, olgu see siis tahtlik või mitte, väheneb.
Automatiseeritud tööajatabel päästab liigsetest kuludest
See võib olla ka üks põhjus, miks selline tarkvara võib tekitada töötajates pahameelt, kuid tuleb aru saada, et sellise tarkvara eesmärk ei ole töötajaid halvustada, vaid lihtsustada ettevõtte elu.
Sellise süsteemi rakendamine aitab vältida kõrvalekaldeid, millega te aja jooksul võite kokku puutuda.
Üks õigustatud mure on see, et usaldussuhe töötajatega võib halveneda nii palju, et töötajad otsustavad leida teisi viise oma tööandjate petmiseks.
Kui arvatakse, et te pole usaldusväärne, kiputakse teid vähem austama ja see võib erinevaid probleeme põhjustada. Just sellepärast peategi tarkvara otstarbe töötajatele selgeks tegema.
Tuleb põhjendada süsteemi kasulikkust ning selgitada, et tarkvara peamine soetamise põhjus pole usalduse puudumine, vaid administratiivse töö vähendamine.
Kokkuvõte
Tööaegu saab väikeettevõtetes jälgida mitmel erineval viisil. Lahendus, mis toimib ühe ettevõtte jaoks, ei pruugi teisele sobida.
Tundide õiglaseks muutumise ja töötajate reaktsiooni tõttu tundub tööajaarvestuse üleminek paberkandjalt / aegunud süsteemilt uuele süsteemile esmapilgul raske, kuid pikemas perspektiivis on kulude kokkuhoid ning väiksem ajakulu administratiivsetele töödele märgatav.
Mida vähem kulutatakse aega paberimajandusele ja töötajatega vaidlemisele, seda rohkem jääb aega ettevõtet arendavate otsuste tegemiseks.